Polityka prywatności

Kim jesteśmy

Administratorem strony internetowej https://umarlestatuty.pl (Serwis) jest Stowarzyszenie na rzecz Praworządności w Szkołach „Stowarzyszenie Umarłych Statutów” z siedzibą w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 45, 16-040 Gródek, NIP: 6762578255, REGON: 385621620.

Stowarzyszenie jest wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy   w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000830651.

Definicje

  • Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
  • RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  • Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce prywatności

Przetwarzanie Danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu

W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych w Serwisie

Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu przetwarzane są przez Administratora:

  • w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest
    prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na
    prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie w celu doskonalenia
    stosowanych funkcjonalności.

Pliki cookie

Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookie. Cele i zasady dotyczące korzystania z plików cookie znajdują się poniżej.

Do czego są wykorzystywane Pliki cookie w Serwisie?

Administrator wykorzystuje Pliki cookie przede wszystkim, aby umożliwić
Użytkownikowi dostęp do Serwisu i ułatwić Użytkownikowi korzystanie z niego.

Administrator wykorzystuje Pliki cookie również w celach analitycznych oraz
marketingowych – jednak wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę przy
pierwszym wejściu do Serwisu.

Administrator wykorzystuje też inne technologie i rozwiązania techniczne pozwalające
uzyskać dostęp do informacji przechowywanej na urządzeniu lub w przeglądarce
Użytkownika (np. Local Storage, dzięki której Administrator uzyskuje dostęp do
informacji zapisywanych podczas korzystania z Serwisu w wydzielonej części pamięci
przeglądarki Użytkownika).

Jakie rodzaje Plików cookie są wykorzystywane w Serwisie?

Cookies stosowane w Serwisie dzielą się na Niezbędne Pliki cookie oraz na Opcjonalne Pliki cookie.

Niezbędne Pliki cookie

Te pliki cookie są instalowane, aby zapewnić Użytkownikowi dostęp do Serwisu i jego
podstawowych funkcji, nie wymagają zatem zgody Użytkownika. Bez niezbędnych Plików
cookie Administrator nie byłby w stanie świadczyć Użytkownikom usług w ramach Serwisu.

Opcjonalne Pliki cookie

Z tych cookies Administrator korzysta wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę.

Czy w Serwisie używane są Pliki cookie podmiotów trzecich?

Korzystając z Serwisu, Użytkownik może otrzymać Pliki cookie pochodzące od
współpracujących z Administratorem podmiotów trzecich.

Jak długo przechowywane są Pliki cookie?

W Serwisie stosowane są stałe i sesyjne pliki cookie. Poniżej znajdziesz więcej
informacji o tym, jak długo są one przechowywane.

Sesyjne Pliki cookie

Niektóre cookies są plikami tymczasowymi, przechowywanymi do czasu wylogowania,
opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Tego rodzaju cookies
pomagają analizować ruch sieciowy, umożliwiają identyfikację i rozwiązywanie problemów
technicznych oraz łatwiejsze poruszanie się po Serwisie.

„Stałe” Pliki cookie

„Stałe” Pliki cookie przechowywane są przez czas określony w ich parametrach lub do
czasu usunięcia ich przez Użytkownika. Pomagają Administratorowi zapamiętywanie
ustawień i preferencji Użytkownika, by uczynić jego kolejną wizytę wygodniejszą lub
dostarczyć mu dopasowaną treść.

Zarządzanie Plikami cookie

Do zarządzania Plikami cookie i podobnymi wykorzystywanymi technologiami (piksele śledzące, web beacons itp.) oraz powiązanymi zgodami używamy narzędzia do wyrażania zgody „Real Cookie Banner”. Szczegóły na temat tego, jak działa „Real Cookie Banner” można znaleźć na https://devowl.io/rcb/data-processing/.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym kontekście jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym uzasadnionym interesem jest zarządzanie plikami cookie i podobnymi wykorzystywanymi technologiami oraz związanymi z nimi zgodami.

Podanie danych osobowych nie jest wymagane umownie ani konieczne do zawarcia umowy. Użytkownik Serwisu nie jest zobowiązany do podania danych osobowych. Jeśli nie poda on jednak danych osobowych, nie będziemy mogli zarządzać zgodami Użytkownika.

Okres przetwarzania Danych osobowych

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej
usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia
usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu
względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania
danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.

Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie
jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed
roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać
tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub
anonimizowane.

Uprawnienia Użytkownika

Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych
osobowych.

Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem
przetwarzania danych, które odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes
Administratora.

W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę
zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem poprzez adres mailowy kontakt@umarlestatuty.pl

Odbiorcy Danych osobowych

W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym
podmiotom, w tym w szczególności dostawcom usług IT pozwalającym na prawidłowe
korzystanie z Serwisu.

W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także
udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.

Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących
Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia
takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z
przepisami obowiązującego prawa.

Przekazywanie Danych osobowych poza EOG

Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym
(EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu
Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z
zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

  • współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w
    odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej
    dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych
    osobowych;
  • stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję
    Europejską;
  • stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ
    nadzorczy.

Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza
EOG na etapie ich zbierania.

Bezpieczeństwo Danych osobowych

Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.

Zmiany Polityki prywatności

Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 29.12.2023 r.